21-11-2012

Hobby; Zingen

Dan nu meer over mijn andere muzikale uitdaging waar ik eerder over vertelde.
Maandagavond moest ik voorzingen bij het Dario Fo. Hier hebben ze een te gek theaterkoor (website). Ik heb nu al een tijdje zangles en ik wilde toch weer eens wat meer met zingen/muziek gaan doen. Zangles alleen is natuurlijk ook niet zo leuk. Je wilt datgene dat je leert uiteraard wel in de praktijk brengen!! Dus ik had een 'auditie' voorbereid voor het theaterkoor. Op van de zenuwen heb ik daar mijn nummer staan zingen. Daarna kwamen naar een paar technische vragen (die ik niet zo goed kon beantwoorden, maar ze begrepen me wel) en vervolgens nog een paar toonladdertjes (waarbij ik altijd toch weer hoger blijkt te kunnen zingen dan ik zelf denk). Zo gezegd zo gedaan. Er werd mij gevraagd of ik een avondje mee wilde doen. Gewoon tekst onder je neus en de nummers mee zingen. Ze zijn nu namelijk bezig met de afronding voor een Westlandse musical die volgende week zal gaan plaats vinden. Dat dat voor mij niet meer haalbaar was leek wel duidelijk (let op; leek). Ik heb de repetitie mee gedaan, wat erg leuk was! De nummers zijn leuk, de groep is leuk, het zingen is hoog (eventjes wennen....) maar het ging allemaal best goed. Na afloop gaf ik dit dan ook aan, waarop mij werd gezegd dat als ik graag wilde dat ik morgen (dinsdag dus) ook kon komen repeteren. Als ik daarnaast de nummers thuis nog eens goed zou oefenen, zou ik gewoon de volgende week mee kunnen doen aan de voorstellingen. Mijn mond viel open van verbazing. Ik lachte een beetje, dit konden ze toch niet menen? Maar jawel, gewoon je best doen en je gaat er maar staan. Tja, een betere weg om het te leren is er niet natuurlijk! Dus ik ben gisteravond weer naar de repetitie geweest en heb mijn script en bladmuziek netjes ingebonden. Nu heel hard oefenen, want 28, 29, 30 november en 1 december is het al zo ver!!!!! Eerlijk gezegd; ik ben blij dat het nog een week duurt hahahaha!!

Voor de geïnteresseerden; het is echt een onwijs leuke musical. Neem vooral een kijkje op de website en schroom dus zeker niet om kaarten te bestellen!!!!

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!